Reál-Informatika

A munkaközösség tagjai:

Farkas Hajnalka munkaközösség vezető
fizika, kémia
 Barta Judit matematika, kémia
Györbiró Réka matematika
Sallai János matematika
Vinterné Bérces Petra matematika
Tóth Gabriella matematika, kémia
Hüvelyes László informatika
Kozma Róbert informatika
Simon Róbert rendszergazda

AKTUALITÁSOK

Természettudományi verseny 2017.

A természettudományos tantárgyak óraszámai drasztikusan lecsökkentek ebben a tanévben. A reál-informatika munkaközösség természettudományi versenyt hirdetett a hagyományoknak megfelelően idén is, annak reményében, hogy ezek a tantárgyak nem merülnek a felejtés homályába. Célunk továbbra is az volt, hogy a tanulók össze tudják kapcsolni a hétköznapi dolgokat az iskolai ismeretekkel, megtalálják a természetben a tudományt.

A verseny 4 fordulóból állt. Az első fordulót a Széchenyi napon indítottuk el. A diákok aszfaltrajzokat készítettek az iskola díszudvarán. Járművek a mindennapi életünkben volt a feladat témája, ami a kiváló időjárásra tekintettel még hosszú ideig megtekinthető volt a diákok számára.

Következő fordulóban próbáltunk tekintettel lenni arra a tényre, hogy a mai ifjúság egyetlen lépést sem hajlandó tenni az okos telefonja nélkül. Így azt a feladatot kapták, hogy fotókat készítsenek olyan tárgyakról, helyekről, ahol a fémek dominálnak. Mint kiderült, ebben a témában is nagyon kreatívak a diákok. Az alkotások megtekinthetőek voltak az iskolánk aulájába.

Harmadik fordulóban egy vetélkedőben mérhették össze tudásukat a tanulók. A változatos és érdekes feladatok nagy sikert arattak mind a tanulók, mind a segítő tanárok körében. A megoldandó feladatok között szerepeltek logikai, matematikai, kémiai, ügyességi feladatok egyaránt.

Az utolsó forduló minden évben valamilyen mezőkövesdi vállalat meglátogatása szokott lenni. Ezzel az volt a célunk, hogy az iskola keretein belül szerzett tudást és a gyárban tapasztalható működési folyamatokat össze tudják kapcsolni a tanulók. Az idei tanévben a Gépmúzeumot látogattuk meg, ahol egy egyik tanulónk tartott előadást. Édesapja a múzeum dolgozója és mellette rengeteget tanult meg az ott zajló munkáról, valamint a gépek működéséről, történetéről. A diákok, mint kiderült teljesen másképp kezelik, ha egy adott munkáról nem egy idegen felnőtt, hanem egy közülük való tart előadást. Érdeklődve hallgatták a számukra ismeretlen gépek működését, élvezték, hogy láthatják működés közben a közel száz éves locomotívokat és bátran kérdeztek diáktársuktól. Másnap egy totóban tesztelhették tudásukat.

Az utolsó forduló után összesítettük a pontokat és ünnepélyes keretek között az iskolánk kápolnájában került sor az oklevelek átadására.

  1. helyezett: 10.B
  2. helyezett: 2/12.G
  3. helyezett: 11.A

A nyertes csapatok március 17-én egy jutalom kiránduláson vehettek részt Budapesten, ahol a Csodák palotáját valamint a Tropicariumot tekintettük meg. Mind a diákok, mind a kísérő pedagógusok számára maradandó élményt jelentett ez a versenyt lezáró nap.

 

Természettudományi verseny 2015.

ttv3A hagyományoknak megfelelően a 2014/2015-ös tanévben is a reál-informatika munkaközösség 4 fordulóból álló természettudományi vetélkedőt hirdetett, azzal a céllal, hogy megismertessük a tanulókkal a természet és a tudományok kapcsolatát

A természettudományi verseny egyik célja az volt, hogy ezt elősegítsük, ami a hétköznapi dolgok mélyebb megismeréséhez vezethet. Másik célunk, hogy a kompetenciamérésekben előforduló feladatok kicsit közelebb kerüljenek a tanulóinkhoz. Most is viszonylag sok csapat elindult a versenyben, ami talán annak volt köszönhető, hogy szívesebben vesznek részt olyan feladatok elvégzésében, amiben a kreativitásukat is megmutathatják, de mindettől függetlenül játszva tanulhatnak olyan dolgokat, amiket a későbbiek során felhasználhatnak a mindennapi életükben.
Az első fordulóban egy híres tudós életét és munkásságát bemutató színes, képekkel tarkított plakátok elkészítése volt a feladat, amely megtekinthető volt a második emeleti aulába. Ezeket a plakátokat a fizika-kémia előadóba ki is fogjuk tenni, hogy az utókor is tanulhasson belőle.
A második forduló feladata a „fából vaskarika” megfordítása volt, azaz fém drót segítségével síkban, vagy térben egy természeti kép előállítása volt. Természetesen itt is meglepően sokféle megoldás született attól függően, ki hogyan látja és képzeli el az őt körbevevő természeti csodákat.
A harmadik forduló egy több helyszínen zajló vetélkedő, amely január hónapban került megrendezésre. A változatos és érdekes feladatok nagy sikert arattak mind a tanulók, mind a segítő tanárok körében.
Az utolsó fordulóban egy vállalat megtekintése és az ott hallottak alapján egy teszt feladatsor megírása volt március hónapban. Ezzel az volt a célunk, hogy az iskola keretein belül szerzett tudást és a gyárban tapasztalható működési folyamatokat össze tudják kapcsolni a tanulók. A mezőkövesdi Húsüzemben tettünk látogatást, ahol egy mindenre kiterjedő színvonalas előadást hallgattunk meg, miközben végig nézhettünk minden munkafolyamatot a kezdetektől egészen a kész darabokig.
Minden csoportban 5 tanuló vett részt. 7 csoport versenyzett, ami igen jelentős eredmény, hisz ezek a tantárgyak igen távol állnak a mai ifjúságtól.
Díjazás tekintetében egy kalandparkos kirándulást terveztünk, amelyre az első három helyezett csapatot vittük el április 17-én. Az ehhez szükséges támogatást a Széchenyi István Szakképzési Alapítvány nyújtotta, amiért nagyon hálásak vagyunk, mert mind a tanulók, mind a kísérő tanárok felejthetetlen élményekkel lettek gazdagabbak.

Természettudományi verseny

Természettudományi verseny II.

 

Munkaközösségünkről

Napjainkban az informatika az élet szinte minden területén jelen van. Az alapvető alkalmazások ismeretére mindenkinek szüksége van. Iskolánkban megszerezheted ezt. Nálunk minden diák tanul informatikát. Az  ‘A’ osztályban emelt óraszámban tehetsz szert e tudás megszerzésére. Elsajátíthatod az irodai alkalmazások használatát és betekinthetsz a programozás rejtelmeibe. Hat korszerűen felszerelt számítógép terem áll a tanulók rendelkezésére. Minimális jelentkező esetén informatika szakkör indul, amelyen gyakorlati tudást szerezhetsz a rendszergazda jóvoltából. Érettségi utáni szakképzés keretén belül lehetőség van az OKJ-s gazdasági informatikus szakképesítés megszerzésére.

Hozzászólások lezárva.