A digitalizálódó gazdaság és társadalom fokozatosan átalakította a munkaerőpiacot, ahol az érvényesülés napjainkban egyre inkább a digitális eszközök kezelési képességétől és az informatikai kompetenciától függ.
A társadalmon belül azonban a digitális készségek jelentős különbségeket mutatnak. Azok, akik jártasabbak ezen a területen, könnyebben és gyorsabban érnek el bizonyos szolgáltatásokat, előnyöket. Az intézményünkben folyó oktatás és a képzés kiemelten kezeli a digitális készségek átadását, amely az esélyteremtés egyik legfontosabb pillére lehet a nálunk tanuló fiataloknak.
Iskolánk a munkaerőpiac igényeihez igazodva rendszeresen fejleszti a digitális eszközparkját, és integrálja az oktatásba a modern didaktikai eszközöket.
Ennek köszönhetően műhelyünk rendelkezik 3D nyomtatóval, amelyen a tanulók a kreatív alkotásaikat ki is nyomtathatják.
A Scottie Go! interaktív társasjáték, amely kiválóan fejleszti az algoritmikus gondolkodást, nagyon népszerű a tanulók körében.
A LEGO robotok építése és programozása előkészíti az ipari robotok megismerését. A programozható ipari robotkar modellezi az ipari felhasználást.
A kreativitás fejlesztésére vitathatatlanul kiváló a LEGO készlet, amely története során játékként indult, de az oktatás hamar felismerte a benne rejlő lehetőségeket. A létrehozott eszköz egy programozható minikomputer, amely szenzorain keresztül érzékeli környezetét, megírt programja segítségével reagálhat rájuk, és a LEGO kreativitását használva csak az emberi fantázia szab határt a benne rejlő konstrukciós lehetőségeknek. Ez az eszköz a MINDSTORMS névre keresztelt robot.
Ennél is sokoldalúbb a FANUC japán ipari robot.
A Z generáció a digitális forradalom eredményei alapján főleg projektmunkában sajátítja el a tananyagot.
A digitális kompetencia fejlesztése kiemelt szerepet kap az oktatásban. Ehhez közvetlenül társul a médiatudatosságra nevelés is, így iskolánk követni tudja a munkaerőpiaci igényeket.